OPINII despre SIMULAREA examenelor de bacalaureat, ediția 2016

Axenia Gabriela Cristina – clasa a XII-a B, LTNB

În următoarele rânduri îmi voi exprima opinia personală despre simularea de Bacalaureat referindu-mă la  subiectele ce s-au dat claselor de a XII-a.

Eu, personal, am luat în serios această simulare, pentru că doresc să văd care îmi este nivelul la ora actuală și unde aș mai avea de lucrat, sau dacă aș pica la una dintre cele 3 discipline să pot să mă axez în lunile ce urmează pe respectiva disciplină.

Voi începe cu prima disciplină, respectiv Limba și Litertura Română. Subiectele de la profilul real au fost accesibile. Chiar dacă nu s-ar fi învățat pentru ultimul subiect, primul si cel de-al doilea subiect puteau fi rezolvate, poate nu în totalitate, dar au fost accesibile din punctul meu de vedere.

Următoarea disciplină obligatorie a fost Matematica. Mi s-au părut dificile subiectele față de ce s-a dat în anii trecuți la simulare si chiar la Examenul de Bcalaureat. Nu au fost exerciții chiar imposibile, dar nu a fost ce ne așteptam noi să fie.

Ultima probă a fost la alegere. Eu am dat la Biologie și mai concret, la Anatomie. Subiectele de la biologie au fost accesibile, unora li s-a părut puțin dificil eseul care avea ca temă  „Rolul sângelui în transportul gazelor respiratorii”, în rest, nu am auzit pe nimeni să se plângă de dificultatea subiectelor. Cele mai mari probleme au fost, se pare, la disciplina Matematică.

bac

MACIAC GABRIELA ELENA clasa a XII-a B, LTNB

 

Pentru mine, simularea de bacalaureat a insemnat o provocare. Desi stiam ca notele nu ne decid viitorul si nu vor conta nici pentru profesori, eu am incercat sa o iau in serios si am vrut sa vad de ce sunt in stare. Pregatirea nu a fost la fel de intensa precum va fi la adevaratul bacalaureat, dar mi-am format o idee despre cunostiintele mele la cele trei materii: Limba romana, Matematica si Biologie.

Personal, imi era teama de examenul la Romana si Biologie. Asta m-a facut sa invat mai mult la cele doua, sa imi canalizez intreaga atentia asupra lor si sa neglijez Matematica, crezand ca oricum ma descurc. Intr-adevar, m-am descurcat, insa nu la asteptarile mele (prea mari cred). Asta mi-a devenit invatatura de minte, si cu siguranta, nu voi repeta greseala asta la adevaratul examen. Voi invata, la fiecare in parte, maximul.

La clasa, profesorii au incercat pe cat au putut sa ne faca sa recapitulam materia pentru simulare. Lucrul asta m-a ajutat enorm, mai ales la Limba Romana, caci cel putin o treime din materie deja o invatasem din clasa. La fel si la matematica. Doamna profesoara a lucrat cat a putut de mult cu noi variante de examen, lucru ce a trebuit sa ne faca sa urmam anumiti pasi in rezolvarea exercitiilor.

Subiectele nu au fost grele. Cel putin mie nu mi s-au parut. Consider ca orice elev ar putea lua punctajul minim promovarii, daca isi da putin interesul. Daca nu, e vina elevului, nu a subiectelor.

Lasă un răspuns

