Meditaţie pentru două toamne

Mihaela BOTEZATU

Lacrimi… Nori înecaţi de dor…

Rochia de crizanteme ţi-o iei cu nonşalanţă…

Şi pleci… Pleci pe tărâm neumblat de picior..

 

Şi pentru că mi-ai lipstit atât de mult, iubito,

Acum trebuie să meditez, te vreau înapoi!

Şi nu doar o dată, neprihănito,

Te vreau de două ori în al gândurilor convoi.

 

Frunze? Nu… nicăieri… Doar gheaţă, doar nea…

Lacrimi… Nu… Doar boabe grele de omăt…

Hai, vino la mine… Vreau iar privirea ta…

Te vreau şi-n iarna asta, de tine să mă-mbăt.

 

Şi-n primăvară, te aştept tot pe tine negreşit,

Tu, dichisito, cu cerceii tăi ciorchine,

Căci eu vreau două toamne ce-n tine s-au găsit,

Mă rog sa vii odată, mă rog să vii la mine!

 

  

Nu fugi, nu aştepta !

 

Te veghez cum dormi, pierdut printre vise,

Şi aş vrea să-ţi astup geana cu un sărut,

Să-ţi primesc tot dorul în braţele deschise,

Să sfărâm durerea, sălbaticul tău scut…

 

Să-ţi adulmec fără sfială chemarea

Şi să găsesc izvor de linişte în ochii tăi,

Să simt în pieptul meu cum vine primăvara,

Când infinitul asta se-mparte doar la doi…

 

Şi să te oblig să mă asculţi ce am de spus

Şi să îţi astup gura cu o palmă de tăcere

Să îţi ofer priviri serene, de nepătruns

Şi-apoi inima ta să-mbrace-o mângâiere…

 

Dar ai să mă laşi? Ai să mă vrei pe mine?

Sau poate preferi să fugi de teama să nu pierzi,

Căci ştii prea bine ce zace în tine,

Ştii că tot ce simţi, mie îmi datorezi…

 

Te aştept să te hotărăşti, la aceeaşi bătaie a inimii,

Nu te opune şi lasă ploaia iubirii să cadă,

Nu mai pieri ca un fugar din calea luminii,

Lasă iubirea, las-o să dea roadă…

Lasă un răspuns

