O stea dintre toate e a mea…

      Mihaela BOTEZATU

–          studentă la Facultatea de limbi străine, Univ. Bucureşti

Când îţi pierzi privirea printre stele, uiţi să o mai cobori şi pe pământ. Haina neagră şi densă, împestriţată de miliardele de ochi de lumină, ne răpeşte gândurile, care devin apoi hoinare printre constelaţii. Şi, în depărtarea minunată, palpitează inima aurie a cerului – mândra lună. Pulsează lumina binecuvântată şi drămuieşte destinele umane. Atât de departe… De neatins şi totuşi atât de prezentă în viaţa muritorilor.

Stelele trebuie să fie mândre cu o asemenea regină printre ele.

„E frumos, nu?”

„ Poftim? Cine a vorbit?”

Bineînţeles că am tresărit înspăimântată şi am simţit că inima vrea să îmi sară din piept.

„ Nu te teme. Nu vreau să îţi fac rău.”

Răsărită de niciunde, înaintea mea stătea liniştită o femeie atât de frumoasă. Avea ochii luminoşi precum două stele desprinse din cer şi încropite în chipul său de o fineţe nemaiîntâlnită. Raze jucăuşe dănţuiau la malul pleoapelor, desprinse de marea albastră a ochilor. Genele se răsfrângeau din când în când peste ei, ameţitoare. Cu toate acestea, avea o privire care o diferenţia de o fiinţă obişnuită. Un izvor de speranţe părea să se ascundă în spatele ei.

„Ţi se pare impunător cerul?”, reluă femeia.

Am vrut să îi răspund dar nu m-am simţit capabilă.

„Haide, fii sinceră! Nu te teme!”

„Dar nu te cunosc…”, am reuşit să zic, simţindu-mi obrajii îmbujoraţi şi fierbinţi.

„Mă vei cunoaşte cu trecerea timpului. Nu îţi sunt total necunoscută dar până a-ţi fi prietenă, mai e vreme lungă.”

„Te cunosc deja? Dar… Nu îmi amintesc de tine.”

„ Răspunde-mi, te rog. Ţi se pare cerul de neatins?”, reluă femeia.

„Da, mi se pare firesc. Nu este cu putinţă să atingem cerul.”

„De ce nu? Omul este capabil de multe. Trebuie doar să găsească o cale.”

O priveam cu nesaţ dar nu înţelegeam la ce se referă. Vorbele sale îmi păreau ciudate. Nu le puteam desluşi.

 

După ce mă privi la rându-i preţ de câteva minute, îmi spuse:

„Draga mea, nimic nu este imposibil atunci când îţi doreşti cu adevărat. Trebuie doar să speri şi să încerci mereu să te autodepăşeşti. Trebuie să descoperi ce e mai bun în tine. Doar aşa vei reuşi să creşti.”

„Să cresc? Dar…”

Femeia a zâmbit şi mi-a mângâiat creştetul capului.

„Îţi doreşti să parcurgi un traseu frumos, presărat cu bucurii în viaţă?”

„ Bineînţeles. Îmi doresc să am un destin fericit, alături de cei dragi inimii mele.”

„Atunci, luptă pentru tine! În viaţă trebuie să depăşeşti obstacolele şi să te încarci mereu cu optimism. Aşa vei creşte.”

Am zâmbit involuntar. Nu am avut timp să mă întreb dacă trebuie să zâmbesc sau nu.

„Îţi plac stelele?”

„Le ador!”,  am răspuns cu fermitate.

„Atunci, fii atentă, draga mea. O stea din toate e a ta. Ai grijă de ea! Nu o lăsa fără lumină, pentru că apoi va deveni stea căzătoare şi odată cu ea, vor pieri şi visele tale.”

„O stea? Dar nu eu nu pot să ajung la stele…”

„O, ba da, poţi. Posedezi o armă importantă  care îţi oferă şansa să avansezi.

Ridică privirea către cer şi reluă:

„ Vei realiza că nu e atât de îndepărtată de cer glia în care ţi-ai fixat rădăcinile .”

Mi-am pierdut privirea din nou printre stele. Din nou rătăcită printre ele, cu speranţele aprinse.

„ Dar cine să… ?”

Femeia dispăruse. Cum? Când? Unde? Nu îmi pot explica.

„Unde ai plecat? Te rog, întoarce-te. Am nevoie de ajutorul tău. Ajută-mă să descopăr calea cea dreaptă.”

Am închis ochii, întristată şi contrariată de dispariţia femeii. Îm mod surprinzător, când am deschis ochii m-am regăsit în leagănul din faţa casei, cu chipul îndreptat spre cer.

Am înţeles…. Frumoasa necunoscută din vis m-a ajutat să aflu calea cea dreaptă. Ea însăşi era înţelepciunea. În viaţă avem nevoie de ea pentru a creşte şi pentru a ne autodefini. Înţelepciunea este cheia către perseverare.

Lasă un răspuns

