DIN CARTEA I DE POEZIE « ETERNITATEA »

NICHOLAS ANDRONESCO

VISĂTOR

 

DR. NICHOLAS ANDRONESCOCând mă simţeam bine cântam

Cântam muzică din locurile naşterii

Frunza codrului era în armonie

Şi câmpiile vălureau

Ducând undeva neştiut

Dorul de cunoaştere

 

Când seara se lăsa

Şi încă mă simţeam bine

Pâlcuri de nori dispăreau

Mergeau undeva neştiut

Şi bolta cerească

Oglindită în cavitatea

                               Locului meu natal

Căpăta sclipiri

Ce plecau dimineaţa

Undeva neştiut

 

Ziua când venea

Şi încă mǎ  simţeam bine

Lucram să unesc

Pământul cu cerul

În speranţa

Roadelor de toamnă

Ce şi ele veneau

Ne bucurau

Şi-apoi plecau

Undeva

Neştiut

 

O plecare erau toate

Ce veneau de nu ştiu unde

Ca un corn al abundenţei

Aparenţe şi speranţe

În imaginaţia deşartă

Ce-o numim realitate

 

1 iunie 2003, Stamford, Connecticut, USA

 

COPYRIGHT © 2012 BY LUMINA PUBLISHING HOUSE

                                     & DR. NICHOLAS ANDRONESCO

 

 

MĂRTURISIRE

                La moartea lui Eugèn Ionesco

                 De Nicholas Andronesco

 

Mă zbat în lut

Nu mă desprind

Nu pot

Nu sunt rupt

Mă copleşeşte atâta material

               Doamne

 

Şi scopul

Îndepărtatul Ideal

Pare neatins

În mine şi în sine

De nepătruns

Şi neconvins fenomenal

               Doamne

 

Mă tot strămut în stări

Probabil noi

Încerc să-nviu relaţii voi

Dar catastrofele-amintiri

Se ţin şuvoi

               Doamne

 

Şi gândul corb

Loveşte orb

În firi

În însetate

Retrăiri

               Doamne

 

17 aprilie 1994, Fairfield

 

COPYRIGHT © 2012 BY LUMINA PUBLISHING HOUSE

                                     & DR. NICHOLAS ANDRONESCO

 

 

DIN CARTEA II DE POEZIE « POETICA CIBERNETICA – Poetică la cunoaşterea sensibilă postepistemologică»

 

 

ANTISIMETRIE

De Nicholas Andronesco

 

Ei mor înainte de-a se naşte

Şi lumea lor

E în oglindă cu a noastră

Ei nu gândesc în faţă

Ci în urmă e înaintea lor

Şi distanţele din spaţiu

Sunt virtuale pentru noi

Iar timpul lor tot curge înapoi

Nu prin evaporări

Şi prin chemări solare

Doar prin dureri astrale

Ascunse rechemări

………………………….

Lumea lor

Lumile lor sunt antisolare

Cu antistele arzând în interior

Cu raze concentrate

Spre un pământ antichemător

Doar imaginile ce trec prin ei

Sunt multiversul nostru

Explozii de simţire

Lumile lor

Sunt lumile noastre

Fără fapte

Perpetuum

Amȃnate

 

12 februarie 2013, Stamford

 

COPYRIGHT © 2013 BY LUMINA PUBLISHING HOUSE

                                     & DR. NICHOLAS ANDRONESCO

 

  

DIN CARTEA III DE POEZIE « LOGICA TRIVALENTA – Introducere la logica sensibilă polivalentă»

 

 

LIVEZI ASTRALE

De Nicholas Andronesco

 

În miez de zi

În miez de noapte

E vară

Şi e toamnă

Şi fructele sunt fermentate

Pere şi prune

Cireşe

Mere şi gutui

Migdale amărui

Copilărie-n vârf de deal

Îmi zburdă caii

Ca zmeii pe afar

Şi în livezi

Cum sună vȃntul prin frunziş

Şi fructele cad coapte

…………………………….

Păduri cu apă vie

Livezi îmaginate

Hrăniţi-mi gȃndurile

S-alerg

Dincol’ de fapte

De orizontori

Şi culori

Mă cheamă necunoscutul

Fiilor rătăcitori

 

7 iunie 2010, Greenwich –gȃndind la vremea copilăriei de la Ion Corvin, Dobrogea

 

Copyright © 2013 by Lumina Publishing House

                  & Dr. Nicholas Andronesco

 

 POTENŢIALITATEA

(DEZOMOGENIZAREA)

        de Nicholas Andronesco

 

Aş fi putut să fiu tu

                    Sau voi

                    Chiar noi

Dar aşa sunt eu

                    Doar eu

Oriunde sunt

La bine şi la alte stări normale

Şi informale

Vă caut ca să mă găsesc

Genomul este-nscris în mine

Şi în voi

Precum în Cer

Aşa-i pre tot Pământul

                                                                               

Şi naştere-i Cuvântul

Aşa credeam c-ar fi

…………………………………..

Aş fi putut să nu fiu

Şi chiar de-am fost

Rareori amintiri am

Despre eul din acel el şi ea

Din acei ei îndepărtaţi

Pomi ai cunoaşterii

În sisteme solare plantați

Crescuți până la rădăcini

………………………..

Şi-aş mai fi putut

Să visez că mă nasc

Undeva

Un atom de Univers

Dar aşa cum am mers

Prin supernove

Şi îngheț izolat

Sunt doar eu

Acelaşi obsesiv eu

               Fără voi

                Ori noi

                Sau ei şi ele

Doar o idee 

Singurătate

Un gând impregnat

Într-o coajă de ou

De mult germinat

 

 

10 decembrie 2009,  Stamford,   Muzeul de Artă Andronesco

 

Copyright © 2013 by Lumina Publishing House

                                                                          & Dr. Nicholas Andronesco

 

 

DIN CARTEA IV DE POEZIE « SINE DIE – Sensibitatea Metagalaxiei » 

 

 

ÎMPLINIREA

De Nicholas Andronesco

                  

Am aşa

Un simţământ

De odihnă eternă

De dăruire

Risipitoare

De universuri

Şi de trăiri

 

Practic şi ideal

M-am împlinit

Visele toate sunt aici

Cu mine

Le pot admira

Şi adora

Ştiu

Sunt doar umbra

Pe pȃnza de vreme

…………………….

Odihna eternă

Mai poate aştepta

 

18 decembrie 2009,  Fairfield, Connecticut

COPYRIGHT © 2010 BY LUMINA PUBLISHING HOUSE

                                     & DR. NICHOLAS ANDRONESCO

 

 

 

IMN MAMEI

De Nicholas Andronesco

 

Să vii de undeva?
Tu
Dumneata?
Nu
Nu vii
Tu eşti
Eu vin din tine
Adică vin din Dumneata
Şi dacă încă n-ai plecat
C-aşa gândeam c-ar face cei ce vin
Deşi nu înţeleg prea bine
Şi aş vrea
E pentru că tu eşti
Exişti
Adică Dumneata
Şi când şi când iveşti
Prin mine fapte
Şi m-ai lăsat să cred
Că-s ale mele
De fapt te-ascunzi
Te ascundeai
În chipul sfânt ce-l ai
Şi m-ai lăsat să cred
C-aş fi eu Dumneta
……………………..
Zadarnic acum încerci
Cu chipul tău veşnic să întreci
Devenirea din mine
Icoana ta
Dumneata
N-o poţi modifica
Deşi eu plec
Şi voi pleca
Împărăţia mea de sâmburi
Ca sâmbure te va avea
Pe Dumneata.

     

25 septembrie, 1983, Constanţa, Romȃnia

 

COPYRIGHT © 2012 BY LUMINA PUBLISHING HOUSE

                                     & DR. NICHOLAS ANDRONESCO

 

FROM THE POETRY BOOK V « DUST FROM STARSFire and Sensitivity »

 

PREDICTIONS

       By Nicholas Andronesco

 

Three hundred years ago

With dedication studying the God’s Law

Isaac Newton then predicted

Inspired from the Bible by poor reading

In twenty sixty

Will be the end of our world

And Newton now is dead

And world again is coming to an end

Some people say

This story is repeated

Every revolution in meta

And micro galaxies

Of dark matter

Of dark dreams

…………………………………………………….

A known face in world religion

From California Oakland

Three times predicted

Last twenty years

The end of our world

And still the world is there

And after all those years

He just apologized

“It was misreading”

Hm

…………………………………………..

Open up your eyes and soul

Don’t believe in ephemerae

In this business of the fear

Our end is not yet here

The world end

Not even near

Just an old and new cameo

Don’t believe in creepy brains

NIHIL SINE VERUS DEO

 

November 22, 2012 Stamford, Connecticut, USA

 

COPYRIGHT © 2012 BY LUMINA PUBLISHING HOUSE

                                     & DR. NICHOLAS ANDRONESCO

 

                  SECOND COMING

by Nicholas Andronesco

I came to save your souls

From Absolute I’m coming

A second time for many times

To judge the dead and loving

I’m coming fromthe edge of time

I’m suffering for you

My Father sent me as forgiveness

Remember

I’m in this world to bless

            

            I was before

            I met Isaiah

            And Moses

            Close to Heaven

 When the Grace Light     

 Was coming from my body

             In Mount of Tabor

             I was

             Even before

             My Father’s ten commandments

 

        Your servant I am

Because I was

Savior and crucified

My cross is always ready

It is my bride

As rays connected to the stars

I’m sharing from Myself

Knowledge of being

And living things as God I am

My Holy Trinity is meaning

Come to me in self Existence

Brotherhood of love and essence

On behalf of Son of God

Hymns to Heaven

Now forever

Holy Spirit

Angels sing

 

Amen

                   April 27, 2008, Manhattan, Queens, New York 

Lasă un răspuns

