Da, mamă, te iubesc!

Bisag Alexandru-Stefan

clasa a VIII-a B, Scoala  „I.L. Caragiale”, Medgidia

Aş vrea ca să descriu o fiinţă, dar nu ştiu cum să-ncep …

Şi, totuşi, vreau ca înaintea-i tot trupul să mi-l plec.

Că vreau să îi închin cu gândul, toţi norii de pe cer

Dar, ce rost are căci la rându-i toţi norii apun şi pier.

Că vreau să rup puţin din soare şi să îl dau în dar

Dar, înaintea-i chiar şi astrul e un cadou amar.

Că vreau să făuresc în cinstea-i, pe cer o lună nouă,

Dar ce rost are, căci ca ea în veci nu vor fi două.

Că vreau ca stelele din lume să ardă pentru ea

Dar ce rost are să-i dai stele, celei mai calde stea?!

Ce rost mai are să-i dai daruri?… căci nu au importanţă!

E important să-ncerci să crezi a mea pură speranţă.

Căci ştiu că îmi va înţelege tot versul ce-l clădesc

Şi ştiu că versul îi va spune banal, că o iubesc!

Şi chiar de-ar fi o strofă-ntreagă, un imn sau o scriptură

Sper că va şti că de-astă dată şi dragostea mi-i pură.

 

Nu am ştiut să-ncep, şi uite, acum nu ştiu să-nchei …

Dar sper ca-n astă poezie scurtă, ţi-am dat ceea ce vrei:

Un vers. Un gând, o bucurie ce cântăreşte-averi.

Ţi-aş da ritmul frânt al apei, dar nu-mi stă în puteri

Mai mult nu pot să îţi ofer, decât încǎ o cuvântă:

Să ştii că pentru mine eşti, vei fi mereu preasfântă!

Şi pot, deşi m-am hotărât poemul să-l sfârşesc,

Să-ţi spun, cu inima pe suflet, da, mamă, te iubesc!

 

Visez

Ritmic se aude în noapte, de prin depărtări târzii,

Zgomotul făcut de şoapte şi de lacrimile vii.

Sus când luna se aşeazǎ de pe văi încet rasună

Tot amarul dimineţii să îţi spună noapte bună!

După colţuri largi de case se prevăd umbre rotunde,

Ce în tihnă te apasă vrând tristeţea să ţi-o cânte.

Printre pleoape se prevede melancolicul sihastru

Care pe nisip îngână orizontul lung şi-albastru.

Din pădure străluceşte un glas surd, neauzit,

Şi se sparge-ncet în clipa ce pluteşte-n infinit

În văzduh încet se lasă soarele greoi şi închis

Deschizi ochii şi-ţi dai seama că n-a fost decât un vis …


Lasă un răspuns

