O JOACÃ DE-O VIAŢÃ

de Ionuţ TOADER

Laureat al concursului literar ARIPI de DOR –

ediţia a IV-a 2009, MEDGIDIA

 

Ne-am pus încrederea

la adãpost  şi armonia sentimentelor ne-a

Curaţat fiinţa
ce s-a scãldat in balta neşansei.

 

Am cãlcat peste
cuvinte mari ce au încins suflarea Învaţaţilor,

Şi ne-am fript degetele si cãlcâiul

În roua stelelor arse
de atâta dor ,ce-a cãzut  peste cenuşa

Lacrimilor reci si bolnave
care au ars obrazul crãpat,.. de muritor…….

Pentru tânjitul Pãmânt…

 

Când s-au dãrâmat vremurile prizoniere,
peste dorinţele cãrunte,
S-au rupt sigiliile  gândurilor neimpãrtãşite

Şi vocea dorului firav,

a stralucit peste regatul  viselor abandonate.

 

 

Am fost fugari cu clipa
Şi-am slujit amintirea,
am tot cãrat in spate vorbele grele care

Se adânceau în povarã,
am mângâiat tâmplele pustiului
şi i-am cunoscut singurãtatea ….plinã.
                        

 

Ascultam in luminã tãcerea

Şi ne lepãdam de asprimea iernii… a timpului

Alb,scurt si rece   dar trecãtor şi mult.

trecãtor,….. trecãtori…..ne vom aduce aminte ….

 

Vom pãşii prin jocul vieţii….

 

 

ÎNCEPUT                               

 

Pe când se legăna viaţa

deasupra nimicului,

cheia ce-a deschis cuvântul

s-a dezlegat în faptă.

Pe când îngerii colorau

grădina ferecată-n vise

s-a măcinat tăcerea

şi s-a topit gândul

ce-a scuturat lumina.

Pe când suflarea neîncepută

s-a năpustit asupra văzduhului orb,

s-a încropit miez după miez

şi glasurile ce se rostogoleau

în primul răsărit de suflu

s-au ridicat în eter.

Pe când cerul se lepăda

de copilăria-i lungă,

s-au arătat vremuri

ce m-au găsit prin vocea sufletului

şi mi-au adus strălucirea ce s-a

lăsat pe pleoapele mele, căzută

dintr-un început. Acel început.

De la prima întâlnire

a vieţii cu prezentul

ce pare a fi al meu

voi călători cu amintirea începutului,

ce mă prăbuşeşte la poarta fericirii

şi voi alege somnul, încă nevenit,

ce-mi va arăta stăpânirea

asupra regatului al cărui suveran

este astăzi visul:

VIS UL VIEŢII.

 

 

 

Lasă un răspuns

