METAMORFOZE – 100

de Doru Ioan LAZĂR

Când spun: METAMORFOZE,

Eu înţeleg schimbare

A clipei scăpărare,

Un vals nebun de Roze,

Buchet de tuberoze

Ce scânteiază-n soare…

 

Când spun: METAMORFOZE,

Eu înţeleg schimbare…

 

Sublimă căutare,

Ieşiri din anchiloze,

Ca un album de poze

Din vremi nemuritoare…

 

Când spun: METAMORFOZE!

 

CU… PARU’ !

 

              Numitului Florin Iaru

 

Iaruleee,… când te-ai născut

Ursitoarele-au făcut

Ceasul tău în zi de MARŢI,

Miercurea – post fără Harţi,

Joi eşti drac, nu eşti divin,

Vineri – şarpe cu venin,

Sâmbăta – trei ceasuri rele,

Iar Duminica … belele…

Fiindcă tu ai renegat

Neamul Binecuvântat,

Neamul nostru, românesc,

Ce-a născut un Eminesc…!

 

Tu, un nulla, imposibil,

l-ai taxat: „Intraductibil!”…

 

Pentru cine, bă, pencine –

Pentru minţile puţine,

Pentru graiurile care,

Domnul le-a creat sub soare

Şi le-a dăruit ca Hrană

LIMBA EMINESCIANĂ!?

 

Asta a umplut paharu

Şi mi-e mai amar… amaru

Că te-aş ologi cu paru

Iar şi iar şi iar, bă, Iaru…! 

CA ATARE

 

Anglofoni, copii de suflet,

Ai latinei noastre vii,

Limba voastră-i ca un umblet –

Căutare prin… pustii!

 

Aparent stăpânii lumii,

Cu o limbă-mprumutată,

Aveţi doar tăria spumii,

Dar pe-a mării – niciodată!…

 

MARE este Limba Noastră,

Ea ne-a învăţat să fim

Lumii veşnică fereastră

Şi la ea să ne-oglindim!…

 

CA ATARE, cine poate

Să păstreze prin nevoi

Nemurirea care bate

De când lumea-n grai la noi…

 

CA ATARE, care limbă

Poate spune, fără teamă,

Că ea faţa lumii schimbă

Sau că ea-i cu noi de-o seamă!…

 

De când lumea şi pământul

Noi am înflorit CUVÂNTUL!

QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ

 

DEVORATOAREA

De-o viaţă parcă te aştept,

Să-mi fii acum inimă-n piept;

Şi ca să baţi în ritm cu ea,

I-am dat şi sânge ca să bea!

 

La masă, dacă vei mânca,

N-o să-ţi ajungă inima;

Vei vrea şi sufletul desert,

Cerând apoi ca să te iert,

 

Că eşti gurmandă dumneata.

„Mi-e foame!”-ntruna vei striga…

Aşa o foame – tot să ai:

Mă devorează, ce mai stai !

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

