ŞERMIANA

de Cristian NEAGU

Spune-mi ce mai faci , şansa mea neşansă ,

Ţi-e iarnă , ţi-e vară , ori ţi-e uitare ?

Eu mai păstrez blestemul tău de nemireasă ,

Alături de un trandafir şi-o lumânare .

 

Ce gânduri îţi mai şterge pruncul de pe frunte ,

Sau ce gânduri eşti silită să ascunzi

Când toţi , – şi toate – ţi le cred pierdute ?

Ştiu . Nu vei putea ca să-mi răspunzi …

 

De noapte bună , îţi simt sărutul trimis ;

Hai ,… îndeamnă-mă cu mister de Lună

Să rămân o nuanţă albastră în vis ,

Şi extazul dintre adiere şi furtună …

MĂ DOARE

 

De-o vreme simt că mă doare

Onomastica toamnei târzii ,

Sărbătorită fără de culoare ,

Într-un mănunchi de triste reverii .

 

Parcă apusul e mult mai prelungit

Iar zorii mă prind în starea de nesomn ,

Şi mă doare acest veac , ce trece rebegit

Prin ploile acide , şi sarcini de atom .

 

Mă doare înjunghierea poemului decent ,

De către băutorii de sânge fierbinte ,

Ce-au îmbrăcat cultura în stil indecent

Şi-au profanat mai mult , de-o „samă de cuvinte” .

 

Mă doare , şi râd de tot ce mă doare

Cu ochii-n lacrimi, cu rănile deschise ,

Căci eu nu vând , când totu-i de vânzare

Şi nu permit , când toate sunt permise .

MICA PUBLICITATE

 

Cedez Marea Dezordine instaurată ,

Contra unui pachet de legi , din bătrâni ,

Ca replică la prezenta erată ,

Provocatoare de kitsch şi furtuni .

 

Schimb modernismele involutive ,

Lehamitea şi mentalitatea de vită ,

Pe chipuri cu expresii votive ,

Şi-o rugăciune de viaţă tihnită .

 

Rămas prin labirinturi rătăcit

În singurătatea mea de circumstanţă ,

Caut bătrân cu basm de povestit ,

Şi tâlc ascuns , în colţul de mustaţă .

 

 

 

Lasă un răspuns

